четвртак, 15. јануар 2009.

НИ ЈА, НИ МОЈИ ПРИЈАТЕЉИ НЕ КРАДЕМО ГАС!

Ово писмо очаја нашла сам у списку најчитанијих постова у руском трагачу „Јандекс“. Мислим да је вредно ваше, па и свачије пажње. Понекад се мора стати и размислити. То је и хтео да нам каже аутор који се потписао ником san_san55. А ја сам само била слободна да га преведем.
“Господо Руси и остали Европљани! Ја, као Украјинац, молим вас све да ми опростите због понашања моје Владе, али ни ја лично, ни моји пријатељи не крадемо ваш гас! Највећи вентил који нам је доступан, - то су ручке наших шпорета.
Немојте слушати ваше идеологе и медије, који једноставно покушавају да заваде два (и више) народа. И то им иде од руке. Већ се може видети како на конкурсу дечијих цртежа у Русији деца цртају како запорожски козаци краду ваш гас. И у својим песмицама деца траже да се дугови исплате украјинским салом. И то више није у домену хумора, поготово ако се појављује у вестима.
На Западу националност „Украјинац“ почиње да се асоцира са речју „лопов“. Украјина не краде гас! Краду некилоко десетина чиновника, њихова имена су позната како вашем руководству, тако и „Гаспрому“. И они не краду гас, већ паре које за њега добијају. Мислите да ми не плаћамо гас? Плаћамо га! А куда даље иду те паре и зашто оне не стижу снабдевачу ја не разумем исто као и ви. Ја нисам представник „Укрнефтегаса“, нити сам банкар.
Украјина још покушава (као и Русија) да производи нешто самостално. И да сеје. И да ствара. То је оно што ради Украјина, њен народ, као и Русија, као и цела Европа. Она ради. А не краде и не дели плен. ТО цео не народ НЕ МОЖЕ да ради! Ако вам медији нису до краја испрали мозак, покушајте у то да поверујете и да не оптужујете цео народ. Са истим успехом може се написати да гас који стиже у Крим краду кримски Татари и морнари Руске Флоте. А у Бердичеву ко краде?
Једноставно покушајте да објасните ситуацију сами себи и, по могућности, својој деци. Да следећа генерација не би израсла у непријатеље”.

2 коментара:

  1. Mnogo puta kao pripadnik Srpskog naroda doziveo sam to i znam sta znaci biti zigosan kao "losi momci"!U konkretnoj situaciji nisam video da se Ukraina nalazila u toj situaciji vec Rusija.Gornji tekst lici na srceparajuci literani rad.Prvi novinski clanci koji su izasli u Srbiji bili su nejasni pa je po njima Rusija ispala kriva za gasnu krizu ,ali posle jednog dan su stvari pocele da dolaze na svoje mesto.Srpski mediji iznose pravo stanje na terenu.Stanje u kojem se mogu nazreti dugi prsti SAD koji uspevaju upravljati Ukrainskom vladom!Slicnost je velika sa Makedonskom I Crnogorskom vladom koje priznaju Kosovo dan posle glasanj u UN kada je Srbija odnela diplomatsku pobedu .Sabotiranje projekta "Juzni tok" od SAD ide toliko daleko da oni prave projekat "obaranja Bugarske i Grcke vlade" naravno zbog potpisivanja ugovora o izgradnji gasovoda "Juzni tok". Ko zvecka oruzjem pred Ruskim vratima I kome trebaju istocnoevropske zemlje za postavljanje raketa I raketnog stita?Kada lazima medija ubedite svetsko javno mnenje da je za gasnu krizu krivac Rusija, dobicete javno mnenje na svoju stranu protiv iste.

    ОдговориИзбриши
  2. Није, Растко, у питању одређивање ко је ту лош момак. Наравно да је Русија дежурни кривац, што и јесте судбина велике силе, - тешко је волети. Писмо сам превела и објавила на блогу само из једног разлога - да покушамо да сагледамо ситуацију и из угла једног обичног Украјинца, којег је срамота, а који истовремено не жели да се цела његова нација вређа због мање групе лопова и вантуриста.
    Све остало што пишете, поготово око утицаја САД на саботирање енергетског положаја Русије по мом мишљењу је истина. Али и Русија мора све то да схвати и да пронађе противотров. Ово су дечије болести повратка на велику политичку сцену, и ми овде то морамо преживети и израдити имунитет.

    ОдговориИзбриши